Skräddarsydd service för din verksamhet

Skräddarsydd service för din verksamhet

Din verksamhet är unik. Rutter, miljöer och körsstilar påverkar slitaget på dina fordon, vilket kräver skräddarsydda underhållsplaner som passar just din verksamhet.

Scanias servicelösningar utformas för din verksamhets individuella behov och genom att analysera data kan vi identifiera och planera dina servicebehov innan något inträffar – planerat stillestånd endast när det är absolut nödvändigt.

Vårt breda servicenätverk täcker över 91% av Sverige och står redo dygnet runt med välutbildad personal och tillgängliga reservdelar för snabba reparationer. Allt för att maximera din tillgänglighet och driftsekonomi.

Mer information hittar du på Scanias officiella webbplats.

Läs mer här

Välkommen till Scanias auktoriserade verkstäder

Våra experter ser till att du får råd, underhåll och reservdelar av högsta kvalitet när du behöver det. Vi vet vad mekaniska fel och stilleståndstid kostar. Vårt globala logistiknätverk ser till att alla Scaniareservdelar finns tillgängliga för snabb leverans.

Hitta din återförsäljare

Tar du dig vidare?

Nytt heat – nya chanser att tävla om fina priser och en plats i vår stora final! Från varje heat går 20 personer vidare till semifinal i april 2021. Tävla med dina Scania-kunskaper och få möjligheten att bli en av dem!

Visa heat

Jon Segersten

Servicemarknadsdirektör

Vilka kunskaper om service tror du behövs för att vinna?
— Fordonen behöver service, men inte för ofta, eller hur? Helst vill du transportera gods på vägarna och därmed öka dina intäkter. Då krävs det även kunskaper om insidan av fordonen, för ju mer du vet om hur tekniken fungerar och framför allt hur den används, desto bättre kan du också optimera besöken på serviceanläggningen, varken mer eller mindre. Av den anledningen är Scania Quiz Trophy en viktig kompetenstävling.


Maria Schönfeldt

Ansvarig för Produkter och Tjänster

Vilka kunskaper om Scanialastbilar är bra att ha i tävlingen?
— Scania Quiz Trophy är ett roligt sätt att tävla och samtidigt öka kunskaperna om produkterna. Scanias fordon och tjänster blir allt mer avancerade, allt med en viktig målsättning; att underlätta din vardag och skapa mer uptime. Allt från FMS tjänster som kan hjälpa dig som kund att utveckla ditt transportsystem till ”clutch on demand” som ger dig bättre framkomlighet och därmed högre produktivitet. Frågan är: använder du tekniken och tjänsterna på rätt sätt?


Henrik Dahlsson

Ansvarig för Hållbara Transporter

Vilka kunskaper om hållbarhet tror du är viktiga för att vinna?
— Hållbara transporter är viktigt för både Scania och för planeten. Det finns ingen annan väg att gå. Här ligger Scania, som har det bredaste utbudet på motorer för förnybar drift, i framkant. Hoppas att du hänger med på resan! För givetvis berör flera av tävlingsfrågorna både förnybara drivmedel och elektrifiering, men också hållbara transporter i stort.